روستاهای کرونازده آمریکا و ضعف زیرساخت های بیمارستانی

 تهران-ایرنا-  مدیریت ضعیف بحران کرونا ازسوی دونالد ترامپ در کنار بی‌اعتمادی به مقام‌های آمریکایی و ضعف رعایت نکات بهداشتی به ویژه در مناطق روستایی آمریکا که از زیرساخت های بیمارستانی ضعیف رنج می‌برند، آینده نامعلومی را رقم زده و انتظارات را از کنگره برای اختصاص منابع مالی افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین به تازگی گزارش داد، شیوع کرونا در روستاهای تگزاس در آمریکا باعث شده تا یکی از بیمارستان‌های این ایالت «کمیته مرگ» تشکیل دهد.

این کمیته در بیمارستان «مموریال» منطقه روستایی «استار» تشکیل شده است و در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد که چه بیمارانی را می‌تواند نجات دهد و چه بیمارانی را به خانه بفرستد تا در آنجا جان بدهند.

گاردین نوشت: هدف از تشکیل این کمیته، کاستن از فشار بیماران بر منابع محدود پزشکی در این بیمارستان است تا پزشکان بتوانند بر درمان افرادی تمرکز کنند که شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.

مرکز مطالعاتی پیشرفت آمریکا در گزارشی در این زمینه افزود: با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا در آمریکا موارد ابتلا در این کشور همچنان رو به افزایش است. به رغم افزایش مبتلایان بیشتر گفتمانهای ملی بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده و به ویژه به نحوه کمک دولت در کمک به رونق اقتصادی پرداخته است.

در گزارش این مرکز آمده است: تحقیقات جدید موسسه بروکینگز نشان می دهد که موج جدید مبتلایان به کرونا از مناطق شهری به حومه و مناطق غیرپولیتن کشیده شده است. تا ۱۵ ژوئن(18 خرداد) در مناطقی از ایالت لوئیزیانا که ۷۲ درصد جمعیت آن را آمریکایی های آفریقایی تبار تشکیل می دهند و در کانزاس که ۷۵ درصد جمعیت آمریکایی آفریقایی تبار هستند  بالاترین درجه ابتلا را در سطح کشور داشته اند. دیگر مناطقی که بشدت آسیب دیده اند شامل مناطق جنوب غرب این کشور است که تعدادی از سرخ پوستان آمریکایی (ملت ناواهو) ساکن هستند.

جمعیت مسن در مناطق روستایی آمریکا، فقدان تسهیلات مراقبت های بهداشتی، سیستم حمل و نقل زیر استاندارد از جمله کمبود آب لوله کشی در برخی از مناطق باعث افزایش آسیب ناشی از کرونا در این مناطق شده است.

آسوشیتدپرس ضمن تایید ابتلای روستاییان آمریکا گزارش داد: برای بسیاری از ایالت ها و مناطق روستایی در آمریکا، روزهای تیره و تار همه گیری در آوریل (فروردین) در صفحه تلویزیون قابل رویت بود اما اکنون در برخی از مناطق به ویژه با توجه به نگرانی هایی درباره تغییر روند شیوع از شهرهای بزرگ به مناطق روستایی، ظاهرا افزایش بدترین شیوع ویروس به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

دیک دوربین سناتور جمهوریخواه آمریکایی تایید کرده که بیمارستان های روستایی به کمک نیاز دارند. وی در مقاله ای نوشت: از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ تماس های زیادی را از روسای بیش از ۱۲۰ بیمارستان دریافت کردم که آنها گفته اند بسیاری از کادر درمانی خود را از دست داده و با چالش تامین تجهیزات آزمایشگاهی و حفاظت از بیماران مواجه اند و در درمان بیماران کرونایی همزمان با دیگر بیمارانی که به بیمارستان های آنها مراجعه می کنند با مشکل مواجه شده اند.

وی گفت حتی قبل از این بحران بهداشت عمومی نیز بیمارستان های مناطق روستایی با مشکلاتی در تامین نیازهای مالی خود مواجه بودند.

این سناتور آمریکایی با بیان این که هزینه انفعال دولت در رفع مشکلات در سراسر آمریکا مشهود است، افزود، از تلاش های کنگره برای تامین مالی بیمارستان های روستایی حمایت می کند.

تحقیقات جدید آسیب پذیری بیشتر مناطق روستایی در مقابل کرونا را تایید کرد

به جز انفعال دولت آمریکا در رسیدگی به وضعیت بیمارستان های روستایی، نتایج یک تحقیقات جدید نشان می دهد آمریکایی های ساکن در این مناطق ریسک بالایی در ابتلا به کرونا نسبت به شهرنشین ها دارند اما به همان اندازه به توصیه های بهداشتی بی توجه هستند.

مدیر این تحقیقات که از سوی مرکز تحقیقات و آموزش دانشگاه مینه سوتا انجام شده گفت:  مردم در مناطق روستایی در رعایت  دستورات بهداشتی از جمله دست شستن و ماسک از کسانی که به آنها در ارائه اطلاعات بهداشتی اطمینان دارند، بیشتر تبعیت می کنند.

این گزارش افزود: دکتر آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی از سال ۱۹۸۴میلادی تاکنون از جمله مقاماتی است که روستاییان بیشتر به او و دستورات بهداشتی اش اعتماد دارند.

مدیر این تحقیقات می گوید پیام های بهداشتی با محوریت مناطق شهری از جمله هشدار به مردم برای حضور در مناطق شلوغ است.

به گفته او اعتماد بیشتر به ترامپ باعث کم توجهی مردم به رعایت دستورات بهداشتی شده است.

نیاز به اقدام بیشتر کنگره

انجمن بهداشت روستایی ملی آمریکا  اعلام کرده که در ۱۰ سال گذشته ۱۲۴ بیمارستان روستایی تعطیل و ۴۵۳ بیمارستان دیگر در آستانه تعطیلی هستند. دسترسی به خدمات بهداشتی در برخی ازمناطق روستایی بیشترین نگرانی را به ویژه در ماه های اخیر شیوع ویروس ایجاد کرده است.

نمایندگانی که از مناطق روستایی در کنگره حضور دارند اغلب از مسئولان بومی می شوند که چگونه کاهش بودجه مراقبت های پزشکی در مناطق روستایی در مقایسه با مناطق شهری به آینده آسیب پذیری مالی این بیمارستان و در بلند مدت بر جوامعی که این بیمارستان ها به آنها خدمات ارائه می شوند، صدمه می زند.

اختلافات دولت دونالد ترامپ،  رهبری جمهوریخواهان در کنگره و دموکراتها بسته کمک فدرال برای کمک به جلوگیری از وخیم تر شدن بحران کرونا در آمریکا تهدید می کند.

رهبران جمهوریخواه و کنگره نگرانی خود را درباره موثر بودن کمک چند تریلیون دلاری ارائه شده تاکنون و بار آن در افزایش بدهی ها ابراز کرده اند. آمریکا بیشترین آمار جانباختگان و مبتلایان به کرونا را در جهان دارد و تعلل در اختصاص کمک های مورد نیاز به ویژه درمناطق روستایی آینده تیره ای را برای مدیریت این بحران در آستانه انتخابات برای دولت ترامپ رقم زده است.

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان