امامزاده ملک خاتون

 در گوشه و کنار کشور ایران، امامزاده هایی وجود دارند که ارزش زیادی برای مزدم دارند و حتی برای برخی آرامگاه های مجلل درست کرده اند. امامزاده ملک خاتون هم یکی از همین امامزاده ها است که در شهرستان فارسان واقع شده است و علاوه بر این که مکانی برای توریستان محسوب می شود، خیلی از مردم بومی و محلی او را عبادت می کنند. این امامزاده یا بقعه، دارای قسمت های مختلفی است که در ادامه مجله مستر بلیط به تاریخچه قدیمی و جزئیات بنای آن می پردازیم.

درباره امامزاده ملک خاتون

امامزاده ملک خاتون، یک بقعه در شهرستان فارسان است. این آرامگاه نسبتا قدیمی، محلی برای راز و نیاز عبادت افراد بومی و محلی و حتی گرشگران است. این بنای مذهبی از اهمیت زیادی برای مردم فارسان برخوردار است و هرساله عموم برای عزا داری و اجرا کردن مراسم های مذهبی داخل بقعه جمع می شوند. همچنین امامزاده ملک خاتون، به یکی از ۱۴ امام مرتبط است که در بخش بعدی راجب جزئیات تاریخی ان بیشتر توضیح می دهیم.

درباره امامزاده ملک خاتون

تاریخچه امامزاده ملک خاتون

ملک خاتون که دختر امام موسی کاظم ( ع) است، در شهر فارسان، دار فانی را وداع گفت و به همین دلیل مقبره او، برای افراد ارزش زیادی دارد. این مقبره بنایی قدیمی دارد و به عنوان یک مکان تاریخی شهر فارسان‌ هم محسوب می شود. همچنین در برخی از قسمت های تاریخ، از حکمرانی این فرد بر روی شهرستان ها نام برده شده که البته این موضوع به صراحت کامل بیان نشده و فقط در شک و شهبه است.‌ اما با توجه به اتفاقات و وقایع تاریخی می توان گفت که ملک خاتون یک فرمان روای بانو بوده است.


https://mrbilit.com/mag/emamzadeh-malek-khatoon/

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان