قلعه دُرمیان

 

درباره شاپور آباد

اين شهر، در فاصله 13 كيلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد و بر اساس آثار موجود، از مناطق كهن برخوار است. در زمان بازديد ماكسيم سيرو از اين مکان در سال 1963 ميلادي، که در آن زمان این منطقه روستای کوچکی بود، باروی بلندی در اطراف روستا وجود داشته كه از روستا را در برابر بادهای شن كوير مركزی حفاظت می كرده است. فضای داخلی بارو به صورت چهارخانه بوده و در  جنوب شرقی روستا، منازلی با طاق های نوع سلجوقی وجود داشته است. سيرو اعتقاد دارد اين منازل متعلق به قلعه ای كهنه (احتمالاً سلجوقی ) بوده اند. امروزه، با گسترش و نوسازی خانه های شاپورآباد، بقايای مورد اشاره ی سيرو به كلّی از بين رفته اند.

مجله مستر بلیط سعی در گردآوری مطالبی در مورد مکان های تاریخی از ایران دارد تا شما را با قسمت های مختلفی از کشورمان آشنا کند که شاید تا به حال نامی از آنها نشنیده اید.

درباره قلعه درمیان

درباره قلعه درمیان

این قلعه در شهر شاپورآباد و در فاصله 24 کیلومتری شهر اصفهان و در شمال شرقی آن قرار دارد. قلعه درمیان دارای قدمتی بسیار است که به حدود 2500 سال پیش بر می گردد و می تواند یکی از با ارزش ترین اماکن تاریخی استان اصفهان باشد که متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته است. این قلعه در جاده ای شنی و در نزدیکی مزرعه شکل آباد و در 5 کیلومتری شهر شاپورآباد واقع شده است. این بنا یک مجموعه کامل شهری به شمار می رود که شامل حمام، مسجد و ... می شود.

اگر علاقه مند به دیدار از آثار تاریخی شهر برخوار هستید می توانید  بلیط سفر خود را از مستر بلیط و به صورت آنلاین تهیه کرده و خود را به آنجا برسانید.

 

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان