روستای رمین

 

تاریخچه

روستای رمین در جنوب ایران و در کنار دریای عمان واقع شده که در دهستان کمبل سلیمان چابهار قرار دارد. روستای رمین از شهر چابهار 7 کیلومتر فاصله دارد و در طول سال دارای طبیعتی بی نظیر است. با توجه به این که این روستا فاصله کمی با چابهار دارد به عنوان یکی از نزدیک ترین روستاهای گردشگری در چابهار معرفی می شود. زیبایی که این روستا دارد این است که زمانی به روستای رمین سفر می کنید در یک طرف دریا را مشاهده می کنید در طرفی دیگر کوه های بلند که با دیدن این منظره ها هر کسی به وجود می آید. به دلیل اینکه این روستا به عنوان منطقه ای گردشگری شناخته می شود بنابراین امکاناتی را برای رفاه مسافران خود هم فراهم آورده اند، که شامل : نانوایی، مسجد، بازار، بانک، بهداشت، اقامتگاه و ... می شود.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

مساحت روستای رمین 387 هکتار می باشد که با 3500 نفر جمعیت به عنوان یکی از پرجمعیت ترین روستاهای چابهار شناخته می شود. در این روستا زنان هنرمند زیادی وجود دارد که با انجام صنایع دستی به صنعت گردشگری و صنایع دستی کمک شایانی می کنند. مکرمه بافی، سوزن دوزی، تور بافی  و گل سازی از آثار دست های هنرمند این زنان می باشد. علاوه بر اینکه بر صنعت گردشگری تاثیر می گذارد فرصت های شغلی مختلفی را هم برای خود به وجود آورده اند. روستای رمین جاذبه های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است که هر کدام را برای شما شرح خواهیم داد.

درختان مکرزن: درخت مکر زن واقع در چابهار یکی از کهن سال ترین درخت های موجود می باشد که به عنوان جذاب ترین و جالب ترین جاذبه های دیدنی چابهار معرفی می شود، این درخت را با اسم هایی مثل انجیر معابد و انجیر هندی می شناسند. اصالت این درخت به هند شرقی باز می گردد که با برگ های پهنی که دارد به عنوان عجیب ترین درخت های جهان معرفی می شود. در فصل پاییز و زمستان می توانید ثمره این درخت را ببینید. این درخت را در نزدیکی مسجدی ساخته اند که احتمالا از آن به عنوان سایه بان استفاده می شده است. برای دیدن این روستای دیدنی می توانید به سایت معتبر مستر بلیط مراجعه نمایید و اقدام به خرید بلیط مورد نیاز خود نمایید.

درختان مکرزن

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان