فرودگاه آزادی

 

تاریخچه

متخصصین معتقدند که استارت «پدیده هوانوردی عمومی در ایران» به شکل رسمی از فرودگاه آزادی زده شد. واژه هوانوردی عمومی در بر گیرنده همه پروازها و پروازهای غیر نظامی و حمل و نقل های هوایی از پیش تعیین شده، است. اینجا تنها فرودگاه اختصاصی است که در زمینه های پژوهشی، ساختاری، تعلیمی و سرگرمی و تفریحی فعالیت می کند. تعلیم خلبان، داد و ستد و سوار کردن قطعات مختلف هواپیماهای فوق سبک جز دیگر فعالیت‌های فرودگاه آزادی نظرآباد است. این مکان قریب به 75 هکتار متراژ دارد. از دیگر مسائل مهم اتفاق افتاده در این فرودگاه باید به برپایی نمایش اوج ایرانیان در آن اشاره کنیم. این برنامه بزرگ هوایی، آغازین نمایش هوانوردی فرودگاه آزادی در جایگاه این فرودگاه یعنی نظرآباد بود. برنامه مذکور در سال 1391 برپا گردید و مقصود حقیقی از برگزاری آن، شناساندن ساختار نمایش های هواپیمایی به عموم مردم مخصوصاً قشر جوان جامعه بود. در طی این نمایش برای نخستین بار در کشور ما، 150 هواپیمای فوق سبک در آسمان به پرواز درآمدند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

پتانسیل های مناسبی در فرودگاه آزادی وجود دارد و از طرفی نخستین مرکز هواپیمای فوق سبک کشور و کانون داد و ستد این مدل هواپیماها است. فراموش نکنید که در این مکان انواع تعمیرات و سرویس دهی برای هواپیماهای شخصی انجام پذیر است. این فرودگاه دارای بخش های مختلفی از جمله: باند و برج مراقبت پرواز، ایستگاه تجهیز هواپیما، پارکینگ، تعمیرگاه های تولید و مونتاژ، ایستگاه تولید، ایستگاه حفاظت هواپیما، پایانه و قرارگاه بازدیدکنندگان، ایستگاه تجهیزشده هواشناسی و جایگاه مصونیت زمینی است.

شرایط بازدید

شرایط بازدید

برای رفتن به نظرآباد، در استان البرز وسایل نقلیه مختلفی در دسترس است. می توانید با مراجعه به یکی از وب سایت های قابل اعتماد مثل مستر بلیط، بلیط مقصد خود را قبل از شروع سفر رزرو و خریداری نمایید. چنانچه بلیط را به صورت آنلاین سفارش دهید، مزایایی همچون تخفیف شامل حالتان می شود، حتی ممکن است که با تورهای تفریحی نیز مواجه شوید. برای بازدید از فرودگاه آزادی نظرآباد شرایط خاصی وجود ندارد و بازدیدکنندگان در هر زمان که بخواهند می توانند از آن دیدن به عمل آورند. این فرودگاه می تواند ظرفیت های مناسبی در زمینه گردشگری هوایی ایجاد کند. متاسفانه عدم تبلیغات صحیح و گسترده در مورد پتانسیل های فرودگاه آزادی، موجب شده علاقمندان به پرواز و حتی کارشناسان این حوزه، اطلاعات دقیقی در خصوص توانایی ها و امکانات آن نداشته باشند.

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان