این روستای ایتالیایی ۳۰۰ فرد بالای ۱۰۰ سال دارد

 غذا خوردن در آرامش، منظره‌ی زیبا، شراب عالی – ایتالیایی ها تا حد زیادی معنای زندگی خوب را درک کرده‌اند. اما این روستای خاص شاید رازهایی برای یک زندگی طولانی به ما بیاموزد.

ایتالیایی

شهر آچیارولی ایتالیا

به گفته‌ی ان‌پی‌آر، شهر آچیارولی در ساحل مدیترانه و جنوب ناپل خانه‌ی حدودا ۳۰۰ فرد بالای ۱۰۰ سال عمر است. جالب آن‌که این تعداد یک سوم جمعیت کل این روستای ایتالیایی را تشکیل می‌دهد.

دکتر آلن میسل، متخصص قلب و عروق در دانشکده‌ی پزشکی سن دیگو، دانشگاه کالیفرنیا، جزئی از تیم محققانی است که پژوهشی انجام می‌دهند تا بفهمند چه چیز درباره‌ی اهالی آچیارولی درست است. اما دکتر میسل یک حدس دارد: او گمان می‌کند طول عمر آنها به خاطر ترکیبی از ژن‌های خوب و تغذیه سالم باشد.

در دیداری جدید از آچیارولی دکتر میسل متوجه دو عادت غذایی شایع میان همه‌ی‌ ساکنان شد. او به ان‌پی‌آر گفت: ” همه آنچوی‌ میخوردند. هم‌چنین در هر وعده، تقریبا به هر چه می‌پزند گیاه رزماری اضافه می‌کنند.“

وقتی پای طولانی‌تر زندگی کردن وسط باشد این غذاها نمی‌توانند به شما آسیب برسانند. آنچوی‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند که برای سلامت قلب مفید است؛ در حالی‌که رزماری مدت‌ها است به عنوان گیاهی شفابخش شناخته شده است و ممکن است به تسکین درد ماهیچه‌ها، نفخ شکم، و حتی شاید محافظت از شما در برابر ترکیبات سرطان‌زا کمک کند.

دکتر میسل هم‌چنین مشاهده کرد که به نظر می‌رسد ساکنان آچیارولی به شدت مشغول فعالیت‌های بدنی نیستند. او گفت ” آن‌چه مرا شگفت‌زده کرد این است که نمی‌بینم آدم‌ها پیاده‌روی کنند، در کلاس‌های ورزشی فعال باشند، یا چندین دور در اقیانوس شنا کنند.“

اما این سرعت آهسته‌تر در آچیارولی می‌تواند فواید خودش را داشته باشد. مطالعات اخیر نشان داده است آدم‌هایی که نگرشی مثبت دارند و هدف‌مند و خوشحال زندگی‌ می‌کنند مسلما طولانی‌تر زندگی می‌کنند.

دکتر میسل به ان‌پی‌آر گفت ” عصرها، اواخر بعدازظهر، [محلی‌ها] در کافه‌ها و رستوران‌ها دور هم جمع می‌شوند. کمی شراب، کمی قهوه می‌خورند. آچیارولی‌ها آدم‌های آرامی هستند.“

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان