روستای روکامادور در فرانسه، روستای عمودی شبیه به ماسوله

 روستای روکامادادور در جنوب غربی فرانسه واقع شده است و یکی از زبیاترین روستاهای این کشور است که از نظر عمودی بودن کم شباهت به ماسوله زیبای ایرانمان نیست.

روستای روکامادادور، روستایی که به روستای عمودی فرانسه شهرت دارد

روستایی در فرانسه وجود دارد که زیبایی‌اش محصور کننده است.  در این مقاله از کجارو به این روستای زیبا پرداخته‌ایم. این روستا یکی از قدیمی‌ترین روستاهای فرانسه و حتی اروپا است. از قرون وسطی تا امروز شهرت بسیاری در بین مردم جهان پیدا کرده است و به یکی از توریستی‌ترین مکان‌های اروپا تبدیل شده است.

روستای روکامادادور


روستای روکامادور در روکامادادور جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تا جاذبه‌های مذهبی که باعث شده این منطقه در جهان شهرت پیدا کند. گفته می‌شود فردی به نام سنت آماتور (محافط کتاب مقدس) در این روستا زندگی می‌کرد که برای اهالی بسیار عزیز و قابل احترام بوده است. بعد از مرگ او، معجزه‌های بسیاری اتفاق افتاد. بسیاری از مردم که بیماری‌های لاعلاج داشتند بعد از مرگ سنت، شفا پیدا می‌کنند و مردم این روستا از این فرصت استفاده کردند و گردشگران بسیاری را از جای جای فرانسه و حتی کشورهای دیگر، به این منطقه کشاندند. 

تا سال‌ها این روند ادامه پیدا کرد تا کمک‌های مالی فراوانی از جانب پادشاهان کشورهای مختلف اهدا شد تا به روکامادور رونق دهند. آنقدر این کمک‌ها ادامه پیدا کرد تا امروز شاهد عبادتگاه‌ها و مکان‌های مقدس فراوانی در این منطقه هستیم.

روستای روکامادور

لازم به ذکر است دلایل دیگری برای محبوب شدن روکامادور وجود دارد. یکی از این دلایل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری آن بر روی صخره است. به همین دلیل ساختمان‌های آن‌ها عمودی رشد کرده‌اند و تا ارتفاع ۱۲۰ متری از صخره بالا رفته‌اند. ما در ایران زیبای خودمان هم مناطق مختلف زیبایی داریم که شبیه به همین روستا از نظر توپوگرافی و جغرافیایی ساخته شده‌اند. ماسوله، بهشت گیلان ایران یکی از آن‌ها است. جالب است بدانید که ارتفاع پایین‌ترین نقطه ماسوله از بالاترین نقطه آن به بیش از ۱۳۰ متر می‌رسد

 حالا می‌توانیم به فضای داخلی روستا نگاهی بیاندازیم از همان ابتدای روستا، پله‌های زیادی نظر گردشگران را جلب می‌کند.

روستای روکادامادور

از همان پایین روستا، شما با پله‌ها به سمت کلیساها و عبادت‌گاه‌های بالای روستا هدایت می‌شوید. همین‌طور که از پله‌ها بالا می‌ورید با انواع مختلفی از ساختمان‌ها برخورد می‌کنید. پر مجموع ۲۱۶ پله وجود دارد. اگر با فرزندانتان به دیدن این روستا می‌روید خیالتان راحت باشد که این پله‌ها به گونه‌ای هستند که به آن‌ها اجازه دهید تا بالاترین پله حرکت کنند و اتفاقی برای آن‌ها نیافتد.

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان