روستای خورهه محلات؛ محل تولد خورشید

 روستای تاریخی خورهه یکی از مکان‌های دیدنی شهر محلات است. معبد خورهه و ستون‌های سنگی آن از جاهای دیدنی روستای خورهه است.

شهر محلات، پایتخت گل ایران است و یکی از شهرهای استان مرکزی به حساب می‌آید. اگر در روزهای گرم سال قصد سفر به مکانی خوش آب‌وهوا را دارید، این شهر می‌تواند مقصدی مناسب باشد تا هم در چشمه‌های آب گرم و معدنی آن جانی تازه کنید و هم از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن دیدن کنید. علاوه بر این می‌توانید با سر زدن به دهکده‌ گل و با خرید گل و گیاه، آپارتمان و خانه‌تان را تزیین کنید.

یکی از جاهای دیدنی محلات، روستای تاریخی و باصفای خورهه است که با داشتن آثار تاریخی مهم و باارزشی چون معبد خورهه، مقصدی جذاب و بکر برای بازدید محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم در سفر به این شهر حتماً از آن دیدن کنید.

با کجارو در سفر به استان مرکزی و هلند ایران همراه باشید تا روستاگردی به‌یادماندنی را در خورهه تجربه کنید.

ز خورهه برآمد یکی پهلوان / دلیر و خردمند و روشن روان

چو خورشید تابان میان یلان / بلند اختری نام او اردوان

روستای خورهه کجاست؟

روستای خوش آب و هوا و کوهستانی خورهه

منبع عکس: اینستاگرام (khorheh_village@)

شهر محلات به‌عنوان شهر گل‌ها و هلند ایران شناخته می‌شود

محلات از شهرهای استان مرکزی است که در جنوب شرقی آن واقع شده است. این شهر از سمت شمال به قم و آشتیان، از طرف جنوب به اصفهان و گلپایگان، از طرف غرب به خمین و اراک و از طرف شرق به دلیجان منتهی می‌شود. محلات با داشتن مزارع بزرگ پرورش گل، به هلند ایران و شهر گل‌ها معروف شده است و دارای دارای منابع متعدد و غنی معادن سنگ زینتی، معادن سنگ تراورتن و مرمریت است که از لحاظ کیفیت در دنیا کم‌نظیر است و در سفر به این شهر، در نقاط مختلف این معادن را خواهید دید.

از مکان‌های گردشگری محلات، روستای باستانی و تاریخی خورهه است که در شمال شرقی آن و بین روستاهای دودهک ورین و آب گرم و در میان ارتفاعات هفتاد قله خورزن، سنگ‌تراش و طایقان قرار گرفته است. فاصله خورهه تا محلات حدود ۴۵ کیلومتر است و در بخش مرکزی این شهر قرار دارد.

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

کوه های گل افشان

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه