تاریخچه بقعه شهشهان

بقعه شهشهان یکی از بناهای تاریخی اصفهان است که در زمان تیموریان آن را ساخته اند. این بنا بر بلندای آرامگاه یکی از عرفای قرن ۹ هجری قمری به نام شاه علاء الدین محمد که در سال ۸۵۰ هجری قمری به امر شاهرخ تیموری کشته شده، بنا گردیده است. این بنا در سال های ۱۳۱۰ و ۱۳۴۰ خورشیدی، زمانی که تحت سرپرستی حسین شهشهانی و برادرش بود، مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت. همچنین این اثر در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۲۷ با شماره ثبت ۳۶۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت اداره کل باستان ‌شناسی رسیده است.

نقشه و معرفی بخش های مختلف بقعه شهشهان

برای سفر به این شهر می توانید بلیط هواپیما اصفهان را به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید و سپس به دیدن بقعه شهشهان بروید. داخل و خارج این بقعه با استفاده از گچ بری های زیبا و کاشی کاری های دقیق تزئین شده است و در اطراف آن کتیبه هایی که با خط کوفی نوشته شده اند به چشم می خورد. گنبد این بنا طی چند سال گذشته تخریب شد اما دوباره آن را بنا کردند و مانند روز اول بازسازی شد. همچنین در اوایل قرن ۱۱ این بنا را به طور اساسی تعمیر کردند و تمام عیوب آن بر طرف شد. در حال حاضر نیز افراد علاقه مند می توانند به اصفهان بروند و بقعه شهشهان را از نزدیک مشاهده کنند.

در قسمت بالای ورودی بقعه، ایوان آن به طور کامل کاشی کاری شده و در وسط و کنار تمام این کاشی کاری ها نام استاد کاشی کار آن با خط زیبای نستعلیق سفید معرق بر زمینه لاجوردی آمده است. برای این بنا یک جفت در منبت کاری شده بسیار مقاوم در سبک و طرح قدیمی نصب گردیده است و با خطی زیبا به صورت برجسته نیز نوشته هایی بر روی آن دیده می شود. شما می توانید هر گونه بلیطی که مد نظرتان است را با بهترین قیمت از سایت مستر بلیط به صورت آنلاین خریداری کنید و یک سفر بی نقص را تجربه کنید. نا گفته نماند که در اطراف این جاذبه تاریخی و کهن، مغازه های زیادی وجود دارند و می توانید از آن ها برای خود هر آن چه که بخواهید، بخرید.

شرایط بازدید از بقعه شهشهان

شرایط بازدید از بقعه شهشهان

بازدید از این جاذبه گردشگری و تاریخی رایگان است و افراد علاقه مند می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ شب به این مکان زیبا بروند و از آن دیدن نمایند.
https://mrbilit.com/mag/the-tomb-of-the-shahshahan/

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان