خیابان نظر اصفهان

 خیابان نظر اصفهان یکی از مکان هایی است که هر گردشگری می تواند با رفتن به آن جا لذت کافی را ببرد. استان اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران است، که بیش از ۲۲ هزار جاذبه فرهنگی و تاریخی ارزشمند دارد. خیابان نظر نیز یکی از این ۲۲ هزار جاذبه در شهر اصفهان است که از اهمیت ویژه ای برای مردم اصفهان برخوردار است. اگر قصد دارید بیشتر با این خیابان معروف آشنا شوید؛ تا انتهای مجله مستر بلیط ما را همراهی کنید.

تاریخچه خیابان نظر

تاریخچه خیابان نظر

اکثر جاذبه ها و آثار تاریخی در اصفهان مربوط به دوره اسلامی هستند و از این رو آثاری از تمام دوره ‌های تاریخی پس از اسلام در این شهر باقی مانده است که اثر های دوران صفوی و سلجوقی از برجسته ترین این دوره ها هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی‌ و سبک معماری خاص خود هستند. با توجه به گفته برخی از افراد، خیابان نظر در گذشته میان محله جلفا قرار داشته است ولی به علت خرابی های زیاد این منطقه، خیابان نظر را به عنوان اولین ورودی به آن می شناسند. اگر قصد دارید این خیابان را از نزدیک بینید، می توانید بلیط هواپیما اصفهان را برای خود تهیه کنید و راهی این شهر شوید.

در گذشته زمانی که شاه عباس اول  حکمرانی می کرد، دو برادر به نام های خواجه نظر و خواجه صفر این مکان را که الان خیابان نظر می نامند اداره و کنترل می کردند. این دو برادر نزد شاه عباس از محبوبیت بالایی برخوردار بودند و همین امر موجب شد که شاه عباس، خواجه نظر را به عنوان یکی از کلانتران ارامنه خود انتخاب کند و نام آن منطقه را نظر بگذارند.


https://mrbilit.com/mag/e-nazar-st/

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان