۲۹۵۹ نفر تعداد دواطلبان نهایی انتخابات شورای روستا و عشایر در بوشهر

 دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر از انصراف ۲۸ داوطلب شورای شهر در استان خبر داد و افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام نهایی شورا‌های روستایی و تیره‌های عشایری در استان به دو هزار و ۹۵۹ نفر رسید.

۲۹۵۹ نفر تعداد دواطلبان نهایی انتخابات شورای روستا و عشایر در بوشهربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، خسرو دهقانی بیان کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام نهایی شورا‌های روستایی و تیره‌های عشایری در استان بوشهر به دو هزار و ۹۵۹ نفر رسید که از این تعداد ۹ درصد زن و ۹۱ درصد مرد هستند.
 
وی افزود: تعداد این داوطلبان نسبت به دوره گذشته حدود ۹ درصد افزایش داشته است.
 
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان بوشهر در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های روستایی و تیره‌های عشایری نیز گفت: بررسی  تایید صلاحیت داوطلبان مذکور در هیات‌های اجرایی بخش‌های ۲۶ گانه استان پس از استعلام از داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس پرونده‌ها در اختیار هیات‌های نظارت بخش قرار خواهد گرفت.
 
وی در خصوص بررسی صلاحیت‌های داوطلبان شورا‌های شهر در هیات‌های اجرایی نیز گفت: ۹۸ درصد از داوطلبان شورا‌های شهر در هیات‌های اجرایی شهرستان‌های استان تایید صلاحیت شده‌اند و از مجموع هزار و ۶۶ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۲۴ داوطلب قبل از رسیدگی در هیات‌های اجرایی، انصراف خود را از داوطلب شدن در سراسر استان اعلام و هیات‌های اجرایی در ۱۰ شهرستان کار رسیدگی به صلاحیت هزار و ۴۲ داوطلب را مطابق قانون و مستندات دریافتی از مراجع قانونی در موعد مقرر به پایان رساندند که در مجموع در ۱۰ شهرستان استان صلاحیت هزار و ۲۰ داوطلب، معادل ۹۸ درصد تایید و صلاحیت ۲۲ داوطلب معادل ۲ درصد نیز رد شد.
 
دهقانی از انصراف ۲۸ داوطلبان شورا‌های شهر تا کنون خبر داد و افزود: پرونده داوطلبان پس از بررسی در هیات‌های اجرایی در اختیار هیات‌های نظارت شهرستان‌ها که زیر نظر مجلس شورای اسلامی است قرار گرفته تا صلاحیت نهایی داوطلبان را بررسی و به فرمانداری‌ها اعلام کنند.
 
وی عنوان کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان رد می‌شود می‌توانند به هیات عالی نظارت استان اعتراض کنند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های شهر حداکثر تا ۸ اردیبهشت پس از دریافت از هیات نظارت شهرستان از سوی فرمانداری‌ها به داوطلبان ابلاغ خواهد شد و همان گونه که عنوان شد داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیات‌های اجرایی شهرستان و هیات‌های نظارت شهرستان رد شده است می‌توانند به مدت چهار روز به هیات نظارت استان اعتراض کنند.

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان