آموزش شناخت صنعت گردشگری

 صنعت گردشگری امروزه نقش مهمی در اقتصاد کشورها ایفا می کند. این صنعت با بهره گیری از ظرفیت های انعطاف پذیر خود در بخش های صنعتی، انسانی، فرهنگی، سیاسی و زیست محیطی به یکی از گسترده ترین صنایع روز دنیا تبدیل شده است. تنوع مزیت های این صنعت نقطه اتکایی برای توجه هر چه بیشتر به آن از سوی جوامع مختلف جهان است. کشور ما با داشتن ظرفیت های تاریخی در بخش جاذبه ها و همچنین بهره گیری از اقلیم مختلف، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در سطح دنیا است. به همین سبب در سال های اخیر جریان سیاست گذاری کشور به سوی حمایت از ظرفیت های صنعت گردشگری سوق داده شده است.

بدیهی است با توسعه صنعت گردشگری، نیاز به نیروی متخصص در این حوزه بیش از پیش احساس می شود. صنعت گردشگری مانند دیگر صنایع در صدد توسعه فرصت های آموزشی برای علاقه مندان این رشته می باشد. در همین راستا برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان این رشته از مقطع دبیرستان آغاز و تا مقطع دکتری ادامه دارد. همچنین برگزاری دوره های کوتاه مدت نیز با همت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نیز سازمان فنی و حرفه ای کشور از دیگر اقدامات مؤثر در پرورش نیروی انسانی مجرب است.

شناخت صنعت گردشگری اولین و درعین حال مهم ترین مبحث در مسیر آموزش گردشگری است. درک درست مفاهیم و تحلیل جایگاه آنها، همچنین فهم صحیح روابط و چارچوب های این صنعت می تواند مسیر یادگیری مطالب بعدی را تسهیل بخشد. از این رو مبحث شناخت صنعت گردشگری بر آن است که شما را با اصول اولیه این صنعت آشنا سازد. انتخاب مطالب این بخش به نحوی است که طیف وسیعی از علاقه مندان و دانشجویان این رشته را در مقاطع مختلف تحصیلی مورد مخاطب قرار خواهد داد.


Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان