روستای امامه از جاذبه های گردشگری ایران

 



 روستای امامه, مکان های تفریحی روستای امامه, مکان های دیدنی روستای امامه

روستای امامه در رودبار قصران، شهرستان شمیران استان تهران قرار دارد

 

معرفی روستای امامه

روستای امامه از جاذبه های گردشگری تهران است. این روستا علاوه بر آب و هوای مطبوع دارای جاذبه های تاریخی و سبیعی می باشد. روستای امامه در 5 کیلومتری جاده شمشک به تهران و نه چندان دور از فشم قرار دارد.

روستای امامه از جاذبه های گردشگری ایران

از دیگر جاذبه های گردشگری تهران می توان به روستای امامه اشاره کرد که روستایی با آب و هوای بسیار مطبوع و دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی از جمله قلعه مازیار و چشمه های آب متعدد است.

 

این روستا یکی از شکارگاه های قدیمی دوره قاجار و تابستان های مورد علاقه پادشاهان این دوره به حساب می آمد. لازم به ذکر است که روستای امامه مسیرهای کوهنوردی بسیار خوبی دارد. در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، پشت پیچ های رودبار قصران شهر شمیرانات، یکی از بزرگترین روستاهای، روستای امامه است.

 

روستای امامه در 5 کیلومتری جاده شمشک به تهران و نه چندان دور از فشم، از دیدنی های شمشک است که به عنوان یکی از روستاهای سردسیر شناخته می شود. این فاصله کوتاه از فشم باعث می شود که مناظر فشم را ببینید و از زیبایی های این منطقه لذت ببرید. در حال حاضر راه رسیدن به این روستا با اتومبیل است اما در گذشته از آن به عنوان تبعید استفاده می شد زیرا شرایط زندگی در این منطقه دشوار بود. آب این منطقه از طریق قنات و چشمه ای که در اطراف روستا واقع شده تأمین می شود.

 

شغل اهالی این روستا کشاورزی و دامپروری است و به همین دلیل پرورش گوسفند در این روستا رواج دارد. علاوه بر این، باغ های زیادی مانند سیب، گیلاس و هلو وجود دارد. به دلیل نگهداری دام، لبنیات در این منطقه نیز مشهور است. ساختمانهای قدیمی این منطقه معمولاً سقفهای چوبی مسطحی داشتند، اما خانه های اشرافی دارای دهلیزها و ورودی های زیبا بودند که با گذشت سالها گل میخ ها و طبل های خود را پشت سر گذاشتند.

 

روستای امامه از روستاهای بزرگ بخش رودبار قصران شهرستان شمیران استان تهران ایران است. امامه دو آبادی است که در کنار هم قرار گرفته، یکی را امامه بالا و دیگری را امامه پایین می‌نامند. این روستا در بیست کیلو متری پایتخت در شرق تهران و میانه راه اصلی تهران به شمشک و نرسیده به فشم واقع شده و دارای جاده کوهستانی آسفالت است.

 

امکانات گردشگری روستای امامه, تصاویری از روستای امامه, عکس های روستای امامه

شغل مردم امامه کشاورزی و دامپروری است

 


Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان