سواحل ماسه ای و مرجانی کیش

 جزیره زیبای کیش دارای سواحل ماسه ای و مرجانی کیش منحصر به فردی است که هر کدام به تنهایی می توانند از دلایل سفر به این جزیره باشند، البته باید بگوییم ممکن است این سواحل به علت پاساژ هایی که در کیش وجود دارد کمتر مورد توجه قرار گیرند، اما هنوز هم محبوبیت و زیبایی خود را دارا هستند. سواحل آن به دلیل اینکه دارای خاک مرجانی هستند به رنگ نقره فام مشاهده می شوند و در زیر نور آفتاب درخشندگی آن ها کاملا واضح است. آب دریا در این سواحل صاف و زلال است به نحوی که در مسافت طولانی می توان کف دریا را مشاهده نمود. تمامی عوامل گفته شده باعث شده است که این جزیره از جذابیت بسیار بالایی برخوردار شود. در ادامه به معرفی چند مورد از سواحل بی نظیر کیش خواهیم پرداخت.

ساحل میر مهنا

ساحل میر مهنا

همان طور که می دانید جزیره کیش برای هر فردی با هر سلیقه ای جای کاملا مناسبی است و می تواند انتظارات تمامی گردشگران را برآورده نماید. در ادامه بحث در مجله مستر بلیط به بحث در مورد ویژگی های ساحل میر مهنا خواهیم پرداخت که یکی از زیبا ترین سواحل موجود در جزیره کیش است. ساحل میر مهنا در شمال جزیره کیش قرار گرفته که غروب های بی نظیر این ساحل را می توان از مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک مشاهده نمود. در این بین اسکله ماهیگیری میر مهنا قرار گرفته است که پارک ساحلی را به دو بخش تقسیم کرده است. در فاز یک می توانید از مسیرهای پیاده روی، آلاچیق ها و مکان هایی برای پختن کباب استفاده نمایید، همچنین فاز یک دارای نماز خانه ساحلی، بازار عرب ها، بازار ماهی فروشی، بوفه، چایخانه سنتی، کتابخانه، مسیری برای دوچرخه سواری و ... می باشد.

فاز دو محوطه ای بزرگتر از فاز یک را در اختیار دارد که در آن دو زمین بازی برای کودکان ساخته اند. از دیگر ویژگی های این فاز قرار گرفتن اسکله ساحلی است که شما می توانید در زمان های مجاز به دیدن این اسکله بروید و در آن جا شروع به ماهیگیری نمایید. با رفتن به این ساحل می توانید اسکله ماهیگیری و رشته کوه های جنوبی ایران را مشاهده نمایید و بعد از آن به بازدید از شهر زیر زمینی کاریز بپردازید، چرا که نزدیک ترین اثر تاریخی به ساحل میرمهنا است. رستوران هایی در نزدیکی این ساحل وجود دارد که شما می توانید به آن جا بروید و از غذاهای سنتی و لذیذ آن ها لذت ببرید. در ساحل میر مهنا می توانید انواع مرجان ها، حلزون ها، صدف ها، گوش ماهی ها و سنگ های منحصر به فردی را تماشا کنید حتی تعدادی از لاکپشت های خلیج فارس هم در این منطقه وجود دارند.

 می توانید از طریق سایت مستر بلیط برای سفر خود بلیط هواپیما کیش را خریداری نمایید و راهی سفری خاطره انگیز شوید.

 

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان