موزه گالری دیدی

 شهرهای مختلفی در ایران وجود دارد که از جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیاری برخوردار هستند. هر کدام از آن شهرها با توجه به اینکه اثرهای تاریخی، مناطق طبیعی و جاذبه های تفریحی منحصر به فردی درون خود دارند هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی هستند. شهرستان نور که به عنوان قدیمی ترین شهر ایران شناخته می شود در قدیم به عنوان بخش ساحلی حکومت رومیان محسوب می شد که آن را با نام تمیشه می شناختند. حال امروزه شهر نور را بر روی خرابه های قدیمی تمیشه بنا نهاده اند. این شهرستان دارای سه بخش بلده، چمستان و مرکزی است که بعد از جدا شدن از آمل به این سه بخش تقسیم بندی شد. جاذبه های مختلفی در این شهر وجود دارد که هر فردی هنگام مسافرت می تواند از آن ها دیدن نماید. کاخ تمیشان که مربوط به دوره پهلوی دوم می شود، پارک جنگلی کشیل، خانه نیما یوشیج که در روستای یوش قرار دارد، کلیسای آنتوان، موزه گالری دیدی و ... از جاذبه های زیبا و بی نظیر این شهرستان به شمار می روند. در این مطلب از مجله مستر بلیط قصد داریم در مورد موزه گالری دیدی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید با در اختیار داشتن اطلاعات مناسب از آن دیدن نمایید. موزه گالری دیدی به عنوان یکی از مقاصد هنری این شهرستان محسوب می شود که آثار هنری متفاوتی را درون خود جای داده است. در این موزه بیشتر نمایشگاه هایی از آثار هنرمندان نامی برگزار می کنند. معماری این موزه را بیشتر شبیه به موزه لوور فرانسه انجام داده اند.

تاریخچه موزه گالری دیدی

در مورد قدمت این موزه باید بگوییم از تاریخچه چندانی برخوردار نیست، چرا که چند سالی بیش از ساخت آن نگذشته است. علی توسلی در سال 1395 برای ساخت این موزه اقدامات لازم را به انجام رساند. این فرد که در طول زندگی خود از اصفهان سفرهایی را به ساحل خزر انجام داد جای یک موزه هنری را در نور خالی می دید. قبل از احداث موزه دید موزه دیگری به نام دلکده احداث شده بود که تمامی خیابان های آن را با پسوند دل شروع کرده بودند. این موزه هم که در ابتدا دلبر دلکده نام گذاری شده بود و مخفف آن  در انگلیسی DD بود به همین علت آن را دیدی نام گذاری کردند.

تاریخچه موزه گالری دیدی

نقشه و معرفی بخش های مختلف

همان طور که گفته شد یکی از جاذبه های شهر نور موزه دیدی به شمار می آید، که دارای معماری منحصر به فردی است. زمانی که شما وارد حیاط سرسبز آن می شوید با محوطه ای هرمی شکل رو به رو خواهید شد که آن را با شیشه ساخته اند و چندین ماشین قدیمی را در آن جای داده اند. فردی که این مجموعه را ساخته، به ماشین های قدیمی علاقه وافری داشته به همین علت چندین ماشین قدیمی را خریداری کرده و در موزه قرار داده است. قبل از اینکه وارد مجموعه شوید مجسمه ای را مشاهده خواهید کرد که به مرد باران معروف و گویی در حال خواندن دعای باران است. این موزه را در سه طبقه بنا نهاده اند. طبقه اول را به کافه اختصاص داده اند که گردشگران بتوانند بعد از خریدهای خود در آن جا مدتی را به استراحت بپردازند. در این طبقه فضا را به نحوی طراحی کرده اند که بین غرفه های فروش لباس و دکوراسیون و دیگر غرفه ها هیچ گونه دیواری قرار ندارد. هر سه طبقه با پله هایی در کنار محوطه به هم متصل شده اند، به هر طبقه که بروید می توانید طبقه بعدی یا پایینی را مشاهده نمایید. به محض وارد شدن به محوطه موزیک دلنشینی را خواهید شنید. با رفتن به طبقه دوم می توانید با قسمت اصلی موزه رو به رو شوید که از چند قسمت مختلف تشکیل شده است.

https://mrbilit.com/mag/dd-museum/

Comments

Popular posts from this blog

فرار از ویروس مهاجرت به روستا

آشنایی با روستای دشه - کرمانشاه

کوه های گل افشان